Reklamační řád
Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a
podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím on-line
obchodu HOME OUTLET od naší společnosti:
HOME OUTLET s.r.o., se sídlem Rýmařovská 434, Letňany, 199 00 Praha 9
IČ: 050 43 140
DIČ: CZ05043140
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze,
oddíl C, vložka 257015
adresa pro doručování: Rýmařovská 434, Letňany, 199 00 Praha 9
adresa provozovny (pokud se liší od sídla): Tuklatská 2105/3, Strašnice,
100 00 Praha 10
telefonní číslo: 776 888 636
kontaktní e-mail: reklamace@home-outlet.cz
Doporučujeme přečíst: Příručka pro
reklamaci dveří a zárubní
1. Za jaké vady zboží odpovídáme?
1.1. Jako prodávající
odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a
že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí
zejména:
- odpovídá ujednanému
popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který jej
požadujete a s nímž jsme souhlasili;
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a
pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Neodpovídáme za vady,
které se na zboží vyskytnou až po jeho převzetí.
Projeví-li se vada v
průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při
převzetí, a to ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
1.2. Dále odpovídáme, že
zboží vedle ujednaných vlastností:
- je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto
druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy,
technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi,
včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým
vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, a to i s ohledem
na naše veřejná prohlášení, zejména reklamou nebo označením;
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu,
návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku
nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením smlouvy.
Nad rámec zákonné doby
pro spotřebitele pro vytknutí vady neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
1.3. Za vadu zboží nelze
považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických
zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo
odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem
6 Všeobecných obchodních podmínek.
2. V jaké době můžete vadu vytknout?
2.1. U nepoužitého spotřebního zboží může
kupující vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od
převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumente ch
přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena delší doba.
U použitého zboží může
kupující vytknout vadu, která se na věci projeví v době jednoho roku od
převzetí zboží.
2.2. Pokud je na zboží uvedeno datum minimální
trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po
kterou lze věc použít, trvá záruční doba do takového data.
2.3. V případě, že vám bude zboží vyměněno
či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly, neběží
nová doba. Doba pro vytknutí se však v takovém případě prodlužuje o dobu,
po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou
je zboží v opravě.
3. Jaká práva z vadného plnění máte?
3.1. Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským
zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174b. Ustanovení §
2106 a 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí.
3.2. V souladu s výše uvedenými
ustanoveními vám náleží zejména následující práva:
a) Výměna zboží
Výměnu zboží
v důsledku existence vady při převzetí zboží můžete požadovat vždy,
ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání
s opravou věci nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na
význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být vada
odstraněna opravou bez značných obtíží pro kupujícího.
b) Oprava věci
Pokud je možné zboží
opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud
se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit,
případně, že oprava je nepřiměřeně nákladná, zejména s ohledem na význam vady a
hodnotu, kterou by věc měla bez vady, jsme oprávněni vás informovat o odmítnutí
opravy. V takovém případě vás budeme neprodleně informovat a můžete zvolit
jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.
c) Sleva z kupní ceny
Pokud při převzetí zboží
existovala na zboží vada, můžete požadovat přiměřenou slevu
z kupní ceny, pokud:
- jsme vady odmítli
odstranit nebo jsme je neodstranili v přiměřené době nebo bez značných
obtíží pro kupujícího;
- nejsme schopni odstranit
vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží
s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
- zboží nemůžete řádně
používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích
alespoň dvou předcházejících opravách);
- vada je podstatným
porušením smlouvy;
- se na zboží vyskytne
větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž
každá brání řádnému užívání zboží); nebo
- z našeho prohlášení
či z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době
(nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace) nebo bez značných obtíží pro
kupujícího.
Přiměřená sleva se určí
jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
d) Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
Vrácení peněz můžete
požadovat pouze za předpokladu, že:
- pokud jsme vady odmítli
odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době nebo bez značných
obtíží pro kupujícího;
- nejsme schopni odstranit
vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží
s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
- zboží nemůžete řádně
používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích
alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
- vada je podstatným
porušením smlouvy;
- se na zboží vyskytne
větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž
každá brání řádnému užívání zboží);
- z našeho prohlášení
či z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době
(nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace) nebo bez značných obtíží pro
kupujícího; nebo
- vada byla způsobena
nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena námi nebo
na naši odpovědnost; případně byla-li vada způsobena v důsledku nedostatku v
návodu, který jsme vám spolu se zbožím poskytli.
Právo na odstoupení od
smlouvy vám nenáleží, je-li vada zboží nevýznamná.
3.3. Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení
peněz (odstoupení od smlouvy) je, že vrátíte
věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy,
kdy:
a) došlo ke změně stavu v
důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b) jste použili věc ještě
před objevením vady;
c) jste nezpůsobili
nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo
d) jste věc prodali ještě
před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití;
stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám
náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.
4. Práva z vadného plnění pro podnikatele
4.1. Práva kupujícího z vadného plnění se
řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117.
4.2. Pokud je vada zboží podstatným
porušením smlouvy, náležejí kupujícímu tato práva z vadného plnění:
a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady
nebo dodáním chybějící věci;
b) odstranění vady opravou věci;
c) přiměřená sleva z kupní ceny; nebo
d) odstoupení od smlouvy.
4.3. Pokud je vada zboží nepodstatným
porušením smlouvy, může kupující požadovat:
a) odstranění vady; nebo
b) přiměřenou slevu z kupní ceny.
4.4. O zvoleném způsobu řešení reklamace je
kupující povinen informovat prodávajícího při oznámení vady, jinak o něm
rozhodne prodávající. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě
s prodávajícím.
Přiměřenou slevu
z kupní ceny může kupující požadovat pouze tehdy, pokud není možné vadu
odstranit opravou věci, případně dodáním nové věci bez vady nebo dodáním
chybějící věci.
Pokud kupující považuje
vadu za podstatné porušení smlouvy, je povinen to prodávajícímu doložit.
Kupující bere na vědomí,
že dokud neuplatní své právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od
smlouvy, je prodávající oprávněn dodat mu chybějící zboží nebo odstranit právní
vadu (zejména dodat chybějící dokumenty).
4.5. Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy
nelze požadovat v případě, že kupující nemůže věc vrátit v tom stavu,
v jakém ji obdržel. To neplatí v případě, že:
a) došlo ke změně stavu v
důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b) kupující použil věc
ještě před objevením vady;
c) kupující nezpůsobil nemožnost
vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo
d) kupující věc prodal
ještě před objevením vady, anebo pozměnil věc při obvyklém použití; stalo‑li se
tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá mu náhradu
do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
5. Kdy nelze práva z vadného plnění
uplatnit?
5.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží,
pokud:
- jste vadu sami způsobili (nebo jiná
třetí osoba) zejména nedodržením správného, námi doporučeného
postupu nakládání se zbožím a jeho použitím; nebo
- se vada na věci vyskytla až po jejím
převzetí;
- uplynula záruční doba.
5.2. Záruka a nároky z odpovědnosti
za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým
užíváním (za opotřebení způsobené užíváním se považuje i snížení kapacity
baterií a akumulátorů);
- vady použité věci odpovídající míře
používání nebo opotřebení, které zboží mělo v okamžiku, kdy jste je převzali;
nebo
- věci, vyplývá-li to z jejich povahy
(zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání
záruční doby);
- vady způsobené vaší nesprávnou montáží,
nesprávným užíváním zboží nebo nedodržením návodu.
6. Jak postupovat při reklamaci?
6.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného
odkladu od zjištění vady.
6.2. Reklamace přijímáme v naší
provozovně, která je zároveň i naším skladem, v němž je přijetí
reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, a v našem
sídle. Pro co nejrychlejší vyřízení reklamace doporučujeme využít náš
sklad.
Pokud máte zájem o
opravu věci, a v potvrzení o trvání práv z vadného plnění (záručním
listu) je uvedena osoba určená k opravě, jste povinni uplatnit reklamaci u
této osoby. Tuto povinnost máte pouze v případě, že se tato osoba nachází
na stejném místě jako my nebo na místě k vám bližším.
6.3. Doporučený postup při reklamaci:
- pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci
můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně – v ideálním
případě nejdříve vyplnit žádost o reklamaci;
- zároveň je vhodné nás informovat o tom,
jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu
s tímto reklamačním řádem zájem o slevu z kupní ceny, výměnu zboží,
opravu věci, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto
reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
- reklamované zboží nám doručte spolu
s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou
nepřebíráme) na adresu skladu, přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží
do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
- pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží
přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad – fakturu, byla-li
vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a
návrhem na způsob řešení reklamace.
Nesplnění některého
z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše
uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.
6.4. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik,
kdy nám byl oznámen výskyt vady.
6.5. V případě, že se jedná o doplatek
zboží na dobírku či doplatek za montáž zboží, je zákazník povinen uhradit celou
sumu faktury (doplatek faktury). Teprve po zaplacení bude možné zboží
reklamovat dle uvedených podmínek.
6.6. Při uplatnění reklamace vám vydáme písemné
potvrzení, které obsahuje datum uplatnění reklamace, co je obsahem reklamace,
jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a také vaše kontaktní údaje pro účely
poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
6.7. Reklamace včetně odstranění vady
vyřizujeme nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
s vámi v konkrétním případě nedohodne na lhůtě delší. Ohledně
vyřízení reklamace, včetně jejího způsobu, vás budeme v této lhůtě informovat.
6.8. Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být
z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo
v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně
kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu
s tímto reklamačním řádem.
6.9. Po vyřízení reklamace vám vydáme potvrzení
o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době
jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.10. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně
vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo
na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty,
ve které je třeba vytknout vadu.
6.11 Podmínky
pro reklamace související s dodáním a montáží
Pokud si zákazník
objedná pouze dodání zboží bez montáže, nebudeme zodpovědní za jakékoli
vícenáklady spojené s opětovným výjezdem pracovníků nebo montáží v případě, že dojde k
chybě na straně dodání, např. nesprávné rozměry, poškození zboží během
přepravy, nebo jiných okolnostech, které vyžadují opravu či výměnu zboží.
Jakékoli náklady na montáž či výjezd pracovníků jsou v takovém případě v plné
výši na náklady zákazníka.
Pokud dojde k reklamaci a zákazník
požaduje výjezd pracovníků pro montáž v souvislosti s chybou na straně dodání
(např. špatné rozměry nebo poškozené zboží), bude tento výjezd účtován podle
běžných cen za montáž a dopravu.
V případě, že si zákazník objedná i
montáž, všechny náklady na montáž jsou zahrnuty v ceně montáže, včetně
případných nákladů na opravu nebo výměnu zboží, pokud bude nutné provést opravu
z důvodu vady zboží nebo chyby při dodání.
Jestliže jsme Vám poskytli služby/montáže a při rozbalení zjistíte, že je
zboží poškozené máte dvě možnosti:
o montáž zboží provedeme a
zároveň Vám poskytneme slevu ve výši 10 % z ceny zboží anebo;
o zboží nenamontujeme a
odvezeme ho zpět a následně ho budeme reklamovat u výrobce/dodavatele.
Pokud bylo námi zboží
namontováno a zákazník bude poté chtít zboží vyměnit, nese veškeré náklady
spojené s odmontováním zboží.
7. Jak postupovat při reklamaci montáže?
7.1. Poskytnutou montáž máte právo reklamovat zejména
z důvodů, že (i) neodpovídá smlouvě, (ii) neodpovídá popisu na webovém
rozhraní, (iii) nebyla poskytnuta v dohodnutém termínu a na dohodnutém
místě.
7.2. Montáž můžete reklamovat prostřednictvím našich
kontaktních údajů (doporučujeme k tomu využít formulář pro reklamaci
služeb), a to nejpozději do 24 měsíců od jejího poskytnutí.
7.3. Reklamaci vyřídíme nejpozději do 30 dnů, pokud se
nedohodneme jinak. Pokud bude reklamace shledána oprávněnou, máte právo zejména
na poskytnutí náhradní služby, dodatečné poskytnutí služby, na slevu
z ceny služby, v případě podstatného porušení smlouvy z naší
strany pak na odstoupení od smlouvy. Práva z vadného plnění vám
nenáleží, pokud jste vadu sami způsobili. V ostatním se tento
reklamační řád použije přiměřeně.
Tento Reklamační řád je
platný a účinný od 1.1.2025
Přihlašte se k odběru a buďte na dosah ohledně akcí a novinek!